jueves, 17 de diciembre de 2009

Tratado de Copenhagen : Adios a la Soberanía, Las Naciones, Los Pueblos Diversos y Sus Culturas


El 14 de octubre de 2009, Lord Christopher Monckton, un experto en el cambio climático (escéptico al respecto de la teoría del “calentamiento” que promulga Al Gore), dio una conferencia en el Bethel College en la que habló de temas relacionados con el Tratado del Cambio Climático de las Naciones Unidas que está programado para ser firmado en Copenhagen en Diciembre de 2009.

Link : Tratado al que se refiere la conferencia (borrador Pdf)

“El próximo diciembre en Copenhague un tratado será firmado, USA lo firmará, la mayor parte de los paises del tercer mundo que necesitan dinero lo firmarán, los países desarrollados lo firmarán, nadie dejará de firmarlo. Yo he leído ese tratado, y lo que dice ese tratado es lo siguiente:

Que el gobierno mundial (esta expresión aparece en las tres primeras proposiciones del documento) será CREADO.

El segundo propósito del Tratado es la TRANSFERENCIA DE RIQUEZA de los países occidentales a los del tercer mundo y el tercer apartado está dedicado a la “aplicación de la ley”. ¿Cuántas veces aparece en el tratado de 200 páginas, las palabras “referendum”, “democracia”, “elecciones” o algo similar? Ninguna.

Podemos ver ahora claramente que lo que van a hacer es imponernos un mundo comunista, tenéis un presidente (Obama) que simpatiza mucho con esa ideología, y él por supuesto va a firmarlo, (él lo firmará todo, es un premio Novel de la paz, por supuesto, que lo firmará) y el problema es este: Si ese tratado es firmado en las próximas semanas, vuestro presidente se llevará vuestra democracia, vuestra libertad y vuestra prosperidad y no habrá otro gobierno o poder elegido capaz de recuperarlo jamás. He leído este tratado y lo que dice sobre la “muerte planificada” y “el cumplimiento de la ley” y tal vez sea posible que en último segundo seáis capaces de parar a vuestro presidente para que no firme ese tratado”…Lord Christopher Monckton

El tratado habla de una sociedad “de bajo uso de carbono” (Low Carbon Society) que nos puede llevar fácilmente a la edad de piedra; obliga a los países occidentales a una transferencia de tecnología a países del tercer mundo y la prioridad de la economía global se convierte ahora en “estabilización del cambio climático” (cuando no existe quorum científico sobre qué clase de cambio climático se está produciendo y si está fuera de la “normalidad” de los modelos de comportamiento del clima, según los datos históricos con los que cuentan). Subraya la importancia de tasar la “emisión per capita” de carbono, todos los países deberán desarrollar políticas de “bajas emisiones”, y para financiar todo ese tinglado se emplearán todos los recursos económicos y financieros de los países desarrollados porque para los firmantes del tratado es la Prioridad Numero 1.

¿Será la firma de este tratado el último capítulo del Libro de la Historia titulado “Cómo hacer que una mentira conveniente, como lo es la del calentamiento global, se convierta en una ley global impuesta a los ciudadanos y los estados para hacerse con el control de los recursos naturales, el gobierno, y el control total de sus ciudadanos”. Lo dudo.

Otros capítulos de esta historia son:

- Empobrecimiento a la población provocado por la sangría impositiva

-Hambruna provocada por la transferencia de recursos y medios de producción de los países occidentales

- Conversión de una mentira “científica” en ley natural y leyes de obligado cumplimiento

- Pobreza, pobreza y pobreza …( y todo lo demás que deriva de ésta).

Para acceder a la conferencia completa del evento haz clic aquí, si no lo has hecho ya, te convencerás de que esta teoría no se sostiene de ninguna manera y encontrarás muchos argumentos.

Algunas notas para ayudar a la lectura, que se irán traduciendo lo antes posible.

Page 62:

33. Each Party’s national schedule shall include:

(a) A long-term national greenhouse gas emissions limitation or reduction pathway;

(b) A country-driven nationally appropriate mitigation strategy, differentiated in terms of the ambition, timing and scope of its mitigation commitments or actions, which could be, inter alia, project-based, sectoral or economy-wide.

(c) Each Party’s nationally appropriate mitigation strategy shall include:

(i) Except for the least developed countries and small island developing States, quantified emissions limitation or reduction commitments for 2020, consistent with its long-term national greenhouse gas emissions limitations or reductionpathway, subject to regular review; and

(ii) Measurable, reportable and verifiable mitigation policies and measures to meet its quantified emissions limitation or reduction commitments for 2020, as appropriate, and to support its national greenhouse gas emissions limitations or reduction pathway, subject to regular review.

34. All countries prepare low emission development strategies. Note that further paragraphs would be required to describe in more detail their function and relationship to the national schedules described above and a potential facilitative/matching platform.

35. All Parties shall develop and regularly update and submit information relating to the implementation of their nationally appropriate mitigation strategies. Such information shall be reviewed and verified according to agreed rules and guidelines.

36. All Parties, except for the least developed countries and small island developing States, shall develop and regularly update and submit a national inventory of anthropogenic emissions by sources and removals by sinks of all gases not controlled by the Montreal Protocol.

37. National inventories shall be:

(a) Undertaken in accordance with the latest agreed Intergovernmental Panel on Climate Change Guidelines for National Greenhouse Gas Inventories; and

(b) Submitted, reviewed and verified according to agreed frequencies, rules and guidelines.

===

Page 122, Item 17 is quite troubling.

15. [Developed country Parties [shall][should] provide support to developing country Parties, particularly those specified in Articles 4.8 and 4.9 of the Convention, in order to allow developing country Parties to address issues related to social and environmental development, economic diversification, risk assessment, modelling and insurance to prevent the adverse effects of the spillover effects.] Alternative to paragraph 15:

[In the implementation of paragraphs 11 (c)11 and 11 (d)12 above (159.1 and 159.2 in FCCC/AWGLCA/2009/INF.1) , through the provision of financial resources, including for access, development and transfer of technology, at agreed full incremental costs in accordance with Article 4.3 of the Convention;

Recognizing that there are ways and means to reduce or avoid such impacts through careful and informed selection of policies and measures, to evaluate the effectiveness of existing tools, and to consider new ones, in order to assist developing country Parties in addressing these impacts.]

16. [Adverse economic and social consequences of response measures [shall][should] be addressed by proper economic, social and environmental actions, including promoting and supporting economic diversification and the development and dissemination of win-win technologies in the affected countries, paying particular attention to the needs and concerns of the poorest and most vulnerable developing country Parties.]

Alternative to paragraph 16:

[Adverse economic and social consequences of response measures shall be addressed by various means, including but not limited to promoting, supporting and enabling economic diversification, funding, insurance and the development, transfer and dissemination of win-win technologies in the affected countries, such as cleaner fossil fuel technologies, gas flaring reduction, and carbon capture and storage technologies.]

17. [[Developed [and developing] countries] [Developed and developing country Parties] [All Parties] [shall] [should]:]

(a) Compensate for damage to the LDCs’ economy and also compensate for lost opportunities, resources, lives, land and dignity, as many will become environmental refugees;

(b) Africa, in the context of environmental justice, should be equitably compensated for environmental, social and economic losses arising from the implementation of response measures.

Fuente 1 : Youtube – Cazachamucos
Fuente 2 : Levantateyanda
Fuente 3 : Trinityatierra

1 comentario:

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